Teknoloji

TikTok, 14 Mayıs Seçimleri İçin Aldığı Tedbirleri Açıkladı

14 Mayıs Türkiye genel seçimlerine sayılı günler kaldı. Alışılmış sosyal medyanın bitki örtüsü artık tamamen seçimler ve adaylarla ilgili tartışmalarla dolup taşıyor. Potansiyel dezenformasyon için sosyal medya devleriharekete geçmeye başladı.

WhatsApp, Instagram ve Facebook’un çatı şirketi Meta, geçtiğimiz günlerde seçim güvenliği için özel bir merkez kurduğunu duyurmuştu. Bugün, en tanınan sosyal medya platformu TikTok’tanKritik bir açıklama geldi.

TikTok, dezenformasyonla mücadele için alacağı adımları açıkladı:

Türkiye sayfasından bir blog yazısı yayınlayan TikTok, dezenformasyon (yanlış bilgi) ve meinformation (kasıtlı olarak yayılan yanlış bilgi) ile çaba odaklı çalışmasını duyurdu. Platform, mezenforamizasyon ve dezenformasyonun yayılmasını tespit etmek ve durdurmak için dünya çapında 40.000’den fazla güvenlik uzmanıyla birlikte çalıştığını duyurdu.

Bu süreç nasıl ilerliyor? TikTok Türkiye Sözcüsü Buyruk Gelenaşağıdaki formülle açıklanmıştır:

“Bağlam ve bilgi kontrolü (onay), dezenformasyon politikalarını tutarlı ve doğru bir şekilde uygulamak için kritik öneme sahiptir. Bu nedenle TikTok, potansiyel yanlış bilgilerin tespit edilmesine yardımcı olmak için başta makine öğrenimi olmak üzere her türlü teknolojik imkanı kullansa da günümüzün yaklaşımı nihayetinde moderasyon ekibinin yanlış bilgi ihlallerini değerlendirmesi, onaylaması ve ortadan kaldırmasına dayanmaktadır.”

Doğrulama kuruluşlarıyla işbirliği yapmak:

TikTok ve dezenformasyon moderatörleri Teyit.org, Dogrulukpayi.com ve Dogrula.orgile de ortaklıklar kurduğunu hatırlattı.

TikTok ayrıca bilgi konusundaki sorumluluğunun da farkındadır:

Ekonomi ve Dış Politika Araştırmaları Merkezi (EDAM) ile yaptığı iş birliği sonucunda Türkiye’de Dijital Okuryazarlık raporunu yayınlayan şirket, bu raporun sonuçlarını hatırlatarak sorumluluklarının bilincinde olduğunu belirtti.

  • İnsanların %63’ü internetteki bilgilerin çoğunun doğru olmadığına inanıyor.
  • %59’u saygın bir uluslararası veya ulusal ajans tarafından paylaşılan bilgileri değerlendiriyor.
  • %52’si bilgi kaynaklarının arkadaşlar ve aile tarafından paylaşıldığında güvenilir olduğuna inanıyor.
  • %71’i anonim hesapları ciddiye almıyor.
    • Bu oran 18-24 yaş grubunda %61,5’e düşüyor.

Başka bir deyişle, çoğu insanımız bilgiyi ve bilginin kaynağını doğru bir şekilde filtrelemiyor.

Raporla ilgili konuşan Buyruk Gelen şöyle diyor:

“Araştırmanın son bulgusu önemli bir soruyu gündeme getiriyor; Gençler neden anonim kaynaklardan gelen bilgilere güvenmeye veya en azından bunları dikkate almaya daha yatkın? Bu noktada sorumluluk bizim gibi platformlara düşüyor. Politikalarımızı güçlendirmeye ve uygulamaya devam ederken, şeffaf olmaya ve bu zorluğun üstesinden gelmek için uzmanlarla işbirliği yapmaya çalışıyoruz.”

urgup-haber.com.tr

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu